O dieta sanatoasa se evidentiaza in principal cand ne uitam la talie si la sanatatea inimii. Prin consumul zilnic al anumitor alimente, puteti scadea riscul de dezvoltare a numitor boli cardiovasculare. Exista o varietate foarte larga de legume si fructe care mentin sanatatea inimii si care va sunt disponibile mai mereu.Studiile arata ca pana la 70% dintre cazurile de boli cardiovasculare pot fi prevenite daca facem alegerile corecte in ceea ce priveste alimentatia. Nu consumati mereu aceleasi produse.

Secretul consta in incercarea diferitelor tipuri de legume, peste, cereale integrale si altele de care sa va bucurati in fiecare zi.

Mai jos puteti gasi topul celor mai bune alimente pentru inima. Le puteti combina in fiecare saptamana asa incat sa reusiti sa va insanatositi in cel mai sanatos mod posibil.

Top 10 alimente benefice pentru inima

1. Avocado
Avocado este plin de grasimi sanatoase mononesaturate si este o sursa perfecta de potasiu, un mineral cunoscut pentru abilitatea sa de a gestiona presiunea din sange. Totodata, este o sursa excelenta de vitamina C, carotenoizi si fibre.

Carotenoizii sunt direct proportionali cu scaderea riscului de moarte in urma bolilor cardiovasculare. Pe langa doza bogata de fibre, atunci cand este consumat impreuna cu legume precum morcovi sau spanac, avocado poate ajuta corpul sa absoarba antioxidantii mult mai bine.

2. Afine
Afinele abunda de flavonoide si resveratrol, acestia fiind antioxidantii ce ajuta la prevenirea bolilor coronare. Le puteti adauga in smoothie si iaurt sau in combinatie cu ovaz.

3. Ciocolata amaruie
Ciocolata amaruie cu o concentratie de cel putin 75% sau 85% cacao este cea mai buna alegere. Nu numai ca este foarte buna pentru reducerea nivelului de stres, dar este buna si pentru inima.

In cadrul unor cercetari efectuate de catre Universitatea din Scranton, Pennsylvania, s-a demonstrat faptul ca o doza de 170 gr. de ciocolata amaruie consumata zilnic scade nivelul de colesterol nociv.

Mai mult, un alt studiu a descoperit fenoli in cacao, acestia fiind compusi antiinflamatori si antiseptici ce pot reduce riscul de boli cardiace prin prevenirea oxidarii substantelor grase din sange dar si a infundarii arterelor.

4. Uleiul extra-virgin de masline

Citeste continuarea articolului aici: Top 10 alimente benefice pentru inima