Va straduiti sa mentineti o dieta echilibrata si sa va procurati vitaminele si minerale prin intermediul unor alimente proaspete, naturale. Dar deficienta unei vitamine se poate manifesta sub forma unor simptome fizice, in ciuda eforturilor noastre de a manca doar ce este bun.Consumam vitaminele si nutrientii din mancare prin intermediului procesului de digestie. Spre deosebire de vitamina D, care poate fi produsa de corpul uman, B-12 este o sursa exclusiv externa. B-12 este un nutrient esential pe care corpul in foloseste pentru a produce eritrocite, ADN si nervi.

Vitamina B-12 si persoanele vegane
Spre deosebire de multe dintre vitamine, B-12 nu se poate gasi foarte usor la plante. Ca urmare, veganii hotarati sau vegetarientii sunt cei mai susceptibili la deficienta de B-12. O solutie ar fi sa foloseasca produse cu adaos de vitamina B-12, precum laptele procesat de soia sau alune.

Microorganismele precum bacteriile sau fungii pot produce B-12. Din moment ce bacteriile pot fi intalnite in sol, plantele ce cresc din pamant pot avea doar un nivel mic de B-12. Daca va curatati mult prea tare legumele inainte de a le consuma, s-ar putea sa eliminati mare parte din aceasta vitamina benefica.

In mod normal, alimentele care contin cantitati mici de B-12 includ ciupercile si alimentele fermentate precum tempeh. O alta sursa buna de vitamina B-12 este si nori, un tip de alga coapta. Drojdia nutritionala este considerata o sursa buna de vitamina B-12 pentru vegetarieni. Ovo-lacto-vegetarienii reusesc sa isi procure vitamina din oua, lapte si iaurt.

O doza de B-12
S-ar putea sa fi auzit despre injectiile cu B-12 pentru cresterea energiei si grabirea procesului de pierdere in greutate. Stiinta din spatele eficientei sale este subreda. Mai exact, administrarea unei singure vitamine, de la care sa va asteptati sa slabiti sau sa va triplati nivelul de energie este pur si simplu nerealist.

Ar trebui sa folositi suplimente?
Suplimentele alimentare de vitamina B-12 vin fie sub forma de lichid fie capsule. Ati putea sa o gasiti si sub forma de cobalamin. Daca stati departe de carne, oua si produse lactate, ar fi bine sa va procurati suplimente de vitamina B-12.

Persoanele care prezinta un risc de deficienta a B-12 includ persoanele in varsta, cele infectate cu HIV, cele care au trecut prin operatii pentru slabit si cele cu tulburari digestive, precum boala Crohn’s, carora le este foarte greu sa absoarba nutrientii.

Femeile insarcinate sau care alapteaza au nevoie de o doza zilnica de B-12 mult mai mare. Datorita nevoii de alimentatie a copilului, se recomanda un nivel mai elevat de vitamina B-12 in corp. Medicul va poate spune ce este cel mai bine pentru voi si pentru copil.

Citeste continuarea articolului aici: 7 semne ale deficientei de vitamina B12

Google search engine